جالبترین دانستنیها در مورد چشم
پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
جالبترین دانستنیها در مورد چشم
نوشته شده در سه شنبه 28 خرداد 1392
ساعت : 11:48
نويسنده : کیوان شیروانی

 چشم عضوي از بدن است که به هر حال همه اعضاي بدن ما مهم هستند و نبود آن ها مي تواند باعث بروز مشکلات بسياري شود. در مورد چشم چيزهاي خاصي مي دانيم اما دانستني هايي هستند که در مورد چشم کمتر گفته مي شوند ولي بهتر است آن ها را بدانيد. 

** آب درون چشم 

يکي از ساده ترين مواردي که در مورد چشم همه ميدانيم خيس شدن آن در مواقعي است که بر اثر محيط مردمک چشم خشک شده است. اما اين نکته را شايد ندانيد که آب درون چشم بسيار متفاوت تر از آنجه فکر مي کنيم است. اين اب از سه ماده مختلف که شامل، چربي ، يک ماده مخاطي خاص و آب هستند تشکيل شده است. اين سه ماده دقيقا به همان مقدار خاص که بايد با هم ترکيب شوند. اين سه ماده را مغز با توجه به ميزان خشکي چشم با هم ترکيب مي کند. 

** با چشم نمي بينيم 

هميشه مي گويم ما با نگاه کردن و با کمک چشم هايمان است که مي توانيم دنياي اطراف خود را ببينيم ولي اين نکته غلط است! همه انسان ها با استفاده از مغزشان است که مي توانند دنياي اطراف را ببينند. اطلاعات دنياي اطراف ما با استفاده از چشم ها به رابط هاي عصبي و سپس به مغز مي رسد. در اين بخش ناحيه گرافيکي مغز تصوير را پردازش مي کند و ما مي توانيم آن را ببينيم و ضعيف شدن جشم هم دقيقا همينچاست که نمي تواند سيگنال هاي درست را ارسال کند. 

** چند بار پلک ميزنيد؟

ميزان پلک زدن و سرعت آن هميشه يکي از مواردي بوده است که انسان ها به دنبال شمارش آن بوده اند. دانشمندان چندي پيش به اين نتيجه رسيده اند که انسان ها مي توانند در طول روز بيش از 15 هزار بار پلک بزنند. اين بدين معني است که حتي قوي ترين دستگاه ها و برف پاک کن هاي امروزي نيز نمي توانند به اين ميزان رسيده و دچار هيچ مشکلي نشوند. 

** چشم هم رشد مي کند؟

تمامي اعضاي بدن رشد خود را تا يک سن خاصي ادامه مي دهند اما چشم ها دقيقا تا 7 سالگي رشد مي کنند. در حالي که اعضايي مانند بيني و گوش تا پايان عمر ردش خود را ادامه مي دهند. يکي از دلايل درمان هاي زود هنگام نيز به همين علت است چرا که چشم ها قبل از 7 سالگي مي توانند به راحتي درمان شوند اما پس از آن کمي زمان و مراقبت هاي بيشتري نياز دارند. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: