بهترين تصاوير فضايي هفته نشنال جئوگرافيک
پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
ساعت : 14:50
نويسنده : کیوان شیروانی

 ابر ماه

 

هفته قبل نزديک‌ترين همنشين زمين در اوج زيبايي خود قرار داشت. به واسطه کمترين فاصله ماه از زمين طي سال 2013 / 1392، ما شاهد بزرگ‌ترين و روشن‌ترين ماه بدر سال بوديم. اين عکس، نمايي زيبا از اين پديده را بر فراز بناي يادبود جرج واشنگتن در آمريکا به تصوير مي‌کشد. ماه بدر حضيضي يا «ابرماه» زماني رخ مي‌دهد که رسيدن ماه به نزديک‌ترين فاصله خود از زمين (حضيض) با کامل شدن قرص ماه هم‌زمان مي‌شود.

 

فانوس سبز 

 

 در اين عکس فرابنفش از ستاره داغ منظومه شمسي، حبابي عظيم از ذرات باردار در حال ترک خورشيد و پرتاب به بيکران فضا ديده مي‌شوند. لحظه پرتاب اين انفجار موسوم به فوران تاج خورشيدي (CME) توسط يکي از ماهواره‌هاي دوقلوي STEREO ناسا ثبت شده است. 

 رنگين‌کمان کهکشاني

 

همچون رنگين‌کماني آسماني، کهکشان راه شيري بر فراز پارک ملي کپيتول ريف ايالت يوتا آمريکا چشم‌اندازي بي‌نظير خلق کرده است. به دليل آلودگي نوري، ساکنان شهرهاي زمين به ندرت مي‌توانند شاهد چنين آسمان پر ستاره‌اي باشند.

دهانه‌فشان

اين عکس از فاصله 1540 کيلومتري سطح عطارد، سطح سرشار از دهانه‌هاي برخوردي سياره سوخته منظومه شمسي را به تصوير مي‌کشد. خط سايه‌اي موسوم به پايان‌بخش (Terminator) که در عکس ديده مي‌شود، جايي است که روز و شب را در اين سياره از هم مجزا مي‌کند.

دنباله دود

فضانوردان ساکن ايستگاه فضايي بين‌المللي با توجه به موقعيت ممتاز خود در فضا توانسته‌اند دود ناشي از آتش‌سوزي عظيم جنگل‌هاي کلرادو آمريکا را در نمايي کلي به تصوير بکشند. بر اساس اندازه‌گيري‌هاي ماهواره‌هاي پايش زميني، ارتفاع ستون دود طي اين آتش‌سوزي به 13.5 کيلومتر رسيد. 

 

منبع:قلم چی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: بهترين تصاوير فضايي هفته نشنال جئوگرافيک, تصاویر فضایی, بهترین تصاویر فضایی, عکس فضا, فضا, دانش گستر, دانش گستر خلخال,