آب یک میلیارد ساله چه مزه ای دارد؟؟
پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
آب یک میلیارد ساله چه مزه ای دارد؟؟
نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392
ساعت : 10:22
نويسنده : کیوان شیروانی

 

 

ماه پيش مقاله در نشريه «نيچر» منتشر شد که عنوان مي‌کرد دانشمندان موفق شده‌اند در عمق تقريبا ۲٫۵ کيلومتري سطح زمين در کانادا، آبي را پيدا کنند که قدمت زيادي دارد!

دانشمندان با آزمايش ايزوتوپ‌هاي گاز طبيعي که در داخل آب بود، دريافتند که اين آب دست‌کم از يک ميليارد سال پيش در آنجا به دام افتاده است و ممکن است قدمت اين آب به ۲٫۶۴ ميليارد سال هم برسد، يعني اندکي کمتر از قدمت صخره‌هايي که احاطه‌اش کرده‌اند و معادل نصف قدمت کره زمين.

اين آب اين همه زمان در اينجا زنداني بوده است و از تماس با جو دور مانده است.

اما سؤالي که ممکن است خواهي نخواهي به ذهن برسد اين است که آيا اين آب قابل نوشيدن است؟

اين آب، آب گوارايي نيست، اما خب، شايد خوردن مقدار کمي از آن کشنده نباشد!

بر اساس مصاحبه‌اي که محققان اين مقاله با لس آنجلس تايمز انجام داده‌اند، يکي از آنها به نام باربارا شروود لولار، اين آب را چشيده است و گفته است که اين آب مزه خيلي بد و وحشتناکي مي‌داده است و از آب دريا هم شورتر هم بوده است.

به خاطر واکنش بين آب و صخره‌ها، اين آب بسيار شور شده است و غلظتش زياد شده است، اين آب رنگ خاصي ندارد، اما وقتي در تماس با اکسيژن قرار مي‌گيرد، به خاطر مواد معدني‌اي مثل آهن، نارنجي رنگ مي‌شود.

سؤال بعدي اين است که آبا هيچ شکل حياتي در اين آب شناور است يا نه؟!

اين آب آن مقدار از سطح انرژي را داراست که بتواند اجازه حيات اشکال ميکروبي را بدهد، و بنابراين مي‌تواند انتظار داشت مثل آب‌هاي ژرفاهاي اقيانوس‌ها يا معادن طالاي آفريقاي جنوبي داراي حيات باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: ، ،
:: برچسب‌ها: آب یک میلیارد ساله چه مزه ای دارد؟؟, آب, آب قدیمی,