امن ترین خانه جهان
پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
امن ترین خانه جهان
نوشته شده در سه شنبه 28 خرداد 1392
ساعت : 15:2
نويسنده : کیوان شیروانی

  امن ترين خانه جهان

امن‌ترين خانه جهان، منزلي در برکلي  است که با الهام از حيوان محکمي به نام tardigrade ساخته شده است.

 (ايسنا)، اشخاص محلي نام اين خانه را که در خيابان « ماتيوز 2747» واقع شده، «خانه‌ماهي» گذاشته‌اند زيرا داراي پنجره‌هاي بيروني شبيه به چشم و باله‌هاي جانبي ماهي است.

حيوان Tardigrade غيرقابل‌نابودي ترين موجود زنده جهان لقب گفته، کوچک است، در آب زندگي مي‌کند و داراي هشت پا است.

در ساخت اين خانه از همان قواعد ساختاري استفاده شده که طبيعت براي خلق اين حيوان بادوام به کار مي‌برد.

امن‌ترين خانه جهان داراي يک پي بتني تقويت‌شده و بيضوي‌شکل است که بر روي مجموعه‌اي از الوار خشک بزرگ روزنه‌دار قرار گرفته است.

اين الوار فورا آبي را که از خاک يا شرايط سيلابي ناگهاني جمع مي‌شود، دفع مي‌کنند و آب بي‌درنگ از طريق يک مکنده بزرگ خارج مي‌شود.

اين خانه حدود 1.5 متر در زير زمين قرار دارد و ديوارهاي آن از پلي‌استايرن بازيافت‌شده و بلوک سيماني به نام Rastrablock ساخته شده است. اين بلوک‌ها در مقابل آب، آتش و موريانه‌ها غيرقابل نفوذ هستند.

بلوک‌ها همچنين صدا را تا 50 دسي‌بل کاهش مي‌دهند و در مقايسه با مصالح معمولي 10 درصد ارزان‌تر هستند و کار کمتري را مي‌طلبند زيرا به راحتي به هم مي‌چسبند.

خانه مزبور در ماه‌هاي داغ تابستان خنک و در ماه‌هاي سرد زمستان گرم است و تمامي اين عمل بدون تهويه‌ مکانيکي هواي و ماشين‌آلات گرمايي انجام مي‌شود.

پنجره اين سازه رو به جنوب بوده و داراي قطر پنج متري است. اين پنجره به عنوان تقويت‌کننده نور و گرما در زمستان و همچنين ارائه‌دهنده نور به مرکز ناحيه نشيمن عمل مي‌کند 

 .

 

 
منبع:ایسنا.قلم چی
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: امن ترین خانه جهان, امن ترین, ترین ها, خلخال ما, خلخال, ,