پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
نوشته نامرئی
نوشته شده در یک شنبه 1 بهمن 1391
ساعت : 16:58
نويسنده : کیوان شیروانی

 

نوشته نامرئي 

آيا ميخواهيد روي يک کاغذ سفيد با مرکب نامرئي مطلبي بنويسيد، که هيچ کس نتواند آن را بخواند؟ مگر اينکه از راز آن باخبر باشد و بتواند آن را قابل ديدن کند. اين کار خيلي ساده است، مخصوصاً که بيشک شما مواد اوليه آن را در خانه داريد. 

يک صفحه کاغذ سفيد، يک قلم مشق معمولي، مقداري سرکه يا آبليمو فراهم کنيد و به دقت مطلب دلخواه را روي کاغذ بنويسيد. کاغذ را با آبليمو يا سرکه تر کنيد. ابتدا نوشته مورد نظر تا حدي خوانده ميشود. ولي به تدريج که خشک ميشود، محو ميشود و هر کس که به کاغذ مزبور نگاه کند، آن را سفيد و مصرف نشده ميپندارد. ولي اين نوشته اگر به هيچ وسيلهاي قابل خواندن نباشد، چيزي بيارزش خواهد بود.

پس به چگونگي قابل رؤيت کردن آن توجه کنيد. کافي است که اين کاغذ را روي شعله بگيريد تا نوشته پديدار شود. در اين مورد، بهترين وسيله استفاده از يک شمع است. شمع را روشن کنيد و کاغذ را به فاصله مناسب روي آن بگيريد و به هر طرف حرکت کنيد تا گرم شود، بيآنکه شعلهور شود. ملاحظه خواهيد کرد که به تدريج نوشته مزبور قابل خواندن ميشود. 

آن قسمت از کاغذ که به سرکه يا آبليمو آغشته شده است، در اثر حرارت، بيشتر از جاهاي ديگر نوشتهها به رنگ قهوهاي مايل به سياه در ميآيند. در حالي که ساير قسمتهاي کاغذ، سفيدي خود را حفظ ميکند.

بنابراين وقتي از يک دوست، نامه سفيدي به دست شما رسيد، تعجب نکنيد و آن را دور نيندازيد، زيرا ممکن است يک پيام با مرکب نامرئي در آن نوشته شده باشد.

پس آن را گرم کنيد تا براي شما قابل رؤيت باشد.

 

 

منبع:سایت قلم چی

:: موضوعات مرتبط: ، ،
:: برچسب‌ها: نوشته نامرئی, نامرئی نوشتن, نامرئی, کاغذ نامرئی,



صفحه قبل صفحه بعد