قوی ترین مورچه دنیا
پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
قوی ترین مورچه دنیا
نوشته شده در چهار شنبه 5 تير 1392
ساعت : 12:29
نويسنده : کیوان شیروانی

 دنياي حيوانات بسيار بزرگ و زيباست به طوري که در گوشه گوشه دنياي آن ها شگفتي هاي بي نظيري وجود دارد. مورچه هاي يکي از گونه هاي شگفت انگيز دنيا هستند که هنوز هم داشنمندان مواردي در مورد ان ها نمي دانند.

مورچه هاي بافنده که به صورت بومي در ويتنام زندگي مي کنند يکي از قوي ترين حيوانات روي زمين هستند. اين مورچه ها به عنوان وزنه بردارهاي حرفه اي در ميان حشرات شناخته مي شود و زور زياد خصوصيت اصلي آن ها به حساب مي آيد.


مورچه ها را زماني که يک دانه برنج به دوش دارند ديده ايد ولي  مورچه بافنده مي تواند يک فلفل بزرگ و يا حتي مداد را به راحتي بلند کرده و به لانه اش ببرد. آن ها معمولا خانه هاي بسيار بزرگي مي سازند تا آذوغه اي که حمل مي کنند را در آن قرار دهند. 

اين مورچه ها هر کدام نزديک به 4 تا 10 ميليمتر طول دارند و هيچ حالت تندخو يا خراب کاري نيز در آن ها ديده نشده است. اين مورچه ها معمولا از مواد غذايي که روي زمين افتاده است استفاده مي کنند و به درختان آسيب نمي زنند از اين رو کشاورزان نيز با آن ها کاري ندارند. 

 
منبع:باشگاه خبرنگاران و قلم چی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: قوی ترین مورچه دنیا, مورچه ها, عکس مورچه, دانستنیها,